Back to top

Fii informat!

 

  • Informare partener RO E-Factura

     

Stimate client,

Venim în întâmpinarea dumneavoastră cu următoarele informații privind obligativitatea utilizării facturii electronice pentru tranzacțiile efectuate între operatorii economici înregistrați în România, in relatia cu clientii sai persoane fizice (B2C, Business-to-Consumer) începând cu data de 1 ianuarie 2025.

Implementarea sistemului național RO E-factura in relatia B2C devine obligatorie de la 1 ianuarie 2025, operatorii economici, persoane impozabile stabilite în România, indiferent dacă sunt sau nu înregistrati în scopuri de TVA, avand obligatia să transmită facturile emise în sistemul naţional RO e-Factura pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării/prestării în România.


Pentru detalii suplimentare privind RO E-Factura vă rugăm să consultați Ghidul RO E-Factura disponibil pe site-ul ANAF, precum și reglementările legale aplicabile (OUG 120/2021, Legea 296/2023 și OUG 115/2023, Codul fiscal).


Pentru aplicarea prevederilor legale privind sistemul RO E-factura in relatia B2C, UniCredit Leasing Corporation este în curs de implementare a unei soluții automatizate de interconectare a sistemelor proprii cu Spatiul Privat Virtual (SPV) ANAF.


În ceea ce privește facturile emise în baza contractelor incheiate cu dumneavoastră, vă aducem la cunoștință că vom continua sa vă transmitem facturile prin canalele de comunicare agreate contractual. Totodata, fiecare factură pe care o vom emite începând cu 1 ianuarie 2025 va fi transmisă în sistemul Ro E-Factura în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data emiterii, termen prevăzut în Codul fiscal.


Intrucat modificarea legislativa priveste doar obligatia transmiterii facturilor emise in sistemul national RO e-factura vă informăm că aceasta nu are ca efect modificarea contractelor aflate în curs de executare la data de 1 ianuarie 2025. 

Rămânem la dispoziția dumneavoastră pentru orice detalii privind cele menționate și vă mulțumim pentru încrederea acordată produselor și serviciilor noastre.

Echipa UniCredit Leasing 

  • Informatii privind modificarile aduse sistemului de facturare RO E-Factura incepand cu data de 1 ianuarie 2024

 

Modificarile au in vedere prevederile Legii nr. 296/2023 si OUG nr. 115/2023 care reglementeaza obligativitatea utilizarii facturii electronice pentru tranzactiile efectuate intre operatorii economici inregistrati in Romania (B2B). 

Implementarea sistemului national RO E-factura se realizeaza in 2 etape: in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2024, operatorii economici, persoane impozabile stabilite in Romania, indiferent daca sunt sau nu inregistrate in scopuri de TVA, au obligatia sa raporteze toate facturile emise in relatia B2B si incepand din data de 1 iulie 2024 emitentii facturilor au obligatia sa le transmita destinatarilor, utilizand sistemul RO E-Factura.

Pentru detalii suplimentare privind RO E-Factura va rugam sa consultati Ghidul RO E-Factura disponibil pe site-ul ANAF, precum si reglementarile legale aplicabile (OUG 120/2021, Legea 296/2023 și OUG 115/2023, Codul fiscal).

UniCredit Leasing Corporation este in curs de implementare a unei solutii automatizate de interconectare a sistemelor proprii cu Spatiul Privat Virtual (SPV) ANAF pentru aplicarea prevederilor legale privind sistemul RO E-factura. In ceea ce priveste facturile emise in baza contractelor dumneavoastra, va informam ca vom raporta in RO E-Factura:

        i.          cel tarziu pana la 1 aprilie 2024 toate facturile emise intre 1 ianuarie si 31 martie 2024;

      ii.          de  la 1 aprilie 2024 fiecare factura emisa incepând cu aceasta data, in termen de maxim 5 zile lucratoare de la data facturarii acesteia, termen prevazut in Codul fiscal.

 

 

  • Sumarizam in cele de mai jos o serie de aspecte pe care va rugam sa le aveti in vedere atunci cand doriti sa accesati serviciile financiare ale UniCredit Leasing Corporation IFN SA:

 

➜ UniCredit Leasing foloseste doar adrese de email configurate pe domeniul unicreditleasing.ro. Nu transmiteti informatii personale sau financiare pe canale de comunicare de tipul Whatsapp sau alte platforme similare ori pe adrese de gmail, yahoo etc. 

➜ Este esential sa verificati toate detaliile contractuale si de facturare indicate pe documentele primite.  UniCredit Leasing foloseste urmatoarele conturi bancare deschise la UniCredit Bank:

     RO58 BACX 0000 0000 3065 5250 - RON

     RO27 BACX 0000 0000 3065 5129 - RON

➜ In cazul acordarii unei finantari, UniCredit Leasing va emite factura fiscala de avans numai in urma semnarii contractului de leasing.

➜ UniCredit Leasing Corporation IFN SA nu solicita avans/taxa pentru rezervarea unui autoturism rulat.

 

Va recomandam sa manifestati vigilenta sporita pentru a va proteja in a fi expusi la posibile tentative de frauda.

Ramanem la dispozitia dumneavoastra pentru suport: infoclient@unicreditleasing.ro , +40/021 200 7777, *8252.

In contextul obligativitatii utilizarii facturii electronice RO E-Factura, pentru tranzacțiile efectuate între operatorii economici înregistrați în România, in relatia cu clientii sai persoane fizice (B2C, Business-to-Consumer) va recomandam sa nu (mai) trimiteti codurile numerice personale catre UniCredit Leasing Corporation IFN S.A., prin canalele disponibile, deoarece suntem deja in posesia acestei informatii; mai mult, pentru respectarea respectarii principiilor prelucrarii datelor personale, in special a principiilor privind minimizarea datelor personale, integritate si securitate, conform GDPR, noi, ca operator responsabil, am adoptat masura tehnico-organizatorica a inlocuirii codurilor numerice personale cu 13 cifre de 0, in cadrul raportarilor pe care le vom face catre ANAF din 01.01.2025, potrivit legii.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo